Bålstabilitet och kroppsuppfattning

Ni vet cirkusartister, akrobater? De har ju vanligtvis riktigt deffade överkroppar. Har ni tänkt på hur de gör när de går upp på händer?

De sätter i händerna och drar sig lååångsamt upp med hjälp av kroppens muskler, tills de står rakt upp. Det är just detta du ska träna för att få till bra bålstabilitet och smidighet. Även styrka i axlar och skuldror kommer in här.

Gör såhär:
Börja med att ta ställa dig på händer mot en vägg, i början kommer du behöva ta mycket fart. Allt eftersom du blir starkare kommer du kunna ställa dig en bit från väggen men ändå hålla balansen.

När du är riktigt stark kommer du kunna göra som akrobaterna, riiiiiktigt långsamt. Prova även att stå på en hand, och sedan armhävningar, handstående. DU kommer ha stor nytta av detta för dina ridmuskler!

Förlåt för dålig uppdatering, och de få inlägg som kommer upp är av kass kvalité. Det är mycket nu för tillfället och jag har en "brådskande familjeangelägenhet" jag har deadline på imorrn, riktig beslutsångest. Det finns helt enkelt inte riktigt någon plats i mitt huvud för faktainlägg till er, tyvärr. Det är jag ledsen för. Hoppas på förbättring imorrn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0