Hästvärlden

Hej på er! Jag har funderat på nu ett tag vad jag egentligen ska blogga om medan Sofia (visste ni vad hon hette?) är bortrest... så jag har googlat, och funderat.

Shit alltså. Det är ju så mycket fakta överallt i hästvärlden och då gäller det att vara källkritisk. Ofta finns inget "rätt eller fel" utan två sidor av samma mynt. Fastän ni kommer träffa på hur många som helst som tror att de vet allt, var ödmjuka, fundera på om det de säger kan vara sant, men i slutänden är det er själva ni måste lita på. För det är DU som ansvarar för dina handlingar, då måste du göra saker du kan stå för med din häst, inte saker någon annan sagt åt dig, som du litar blint på. Jag anser att det här citatet är mer sant än någonsin, just inom hästvärlden.

"Var och en måste själva formulera frågorna och söka svaren.
Det är människans frihet.
Det är människans ansvar"
Jonas Gardell


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0